vineri, 2 aprilie 2010

† Roșu schizofrenic




Încă o adiere... încă o amintire.
Roșu și apoi albastru și apoi verde și apoi negru...
Sunt un trandafir sălbatic, plin de ură și dezgust și nu las macii în pace. De ce nu-i las? Mă dezgustă culoarea lor de roșu pur, de sânge și de corp și nu vreau decât să-i înțep cu ură căci spinii mei nu-s nici roșii și nici verzi, ci nu sunt.
Deși cerul cerne cu albastru, eu vad încruntarea lui, simt frământarea ierbii și ii sug roua, mă înalț mai sus și tot mai sus, plin de mine, ca să urăsc mai mult.
Ura nu este parte din noi, ci noi suntem parte din ea, prin zâmbet, prin mâini și semne, prin degete lungi și subțiri, prin ațe și nematerie. Noi suntem ce vrem să nu fim si regretam tot ce n-am făcut sa fim. În mine, în maci, în soare și-n nori nu-i decât schelet și-n tot ce ne înconjoară e doar schelet.
Poți să îl vezi?
Macii vorbesc, mă cred, cred că nu-s întreg, că îmi lipsesc doage, că îmi lipsesc legături și vise și speranțe și fumuri și de toate și că mă sting. Atât de repede și totuși atât de târziu.
Azi m-am visat un trandafir ce nu iubea macii. Maine oare ce o sa fiu? Soare, ploaie, vis pierdut, reîntregit în ființa mea măruntă de care vreau să scap, să pierd ochi, buze, unghii pe pământ. În lanurile mari din care privesc soarele nu-i cald, dar nici frig și pot să simt adierea vântului ca și cum tu ți-ai sufla aerul în mine. Și dacă ar fi așa te-aș înghiți tot pentru ca aerul tău e bun pentru ochii mei și buzele tale sunt ca macii cu sânge pur, pe care îi uram...
Tu nu ești decât un plămân ce crește în apropierea inimii mele, ești plămânul soarelui și al pământului, al viței-de-vie și al trandafirului , dar nu și al meu!
Tu ești ciripitul unei păsări ce-și înghite glasul și strigă și eu nu o aud, dar tu da, pentru că pe mine se cerne cu lut și se desenează figuri, apoi cineva mă spală, dar nu știu cine. O fi vântul ?

Mă visez iar pe alte lucruri sau alte lucruri sau totuna, sau poate doua, sau poate trei. Mă visez în chip de alt om, ce nu sunt și n-aș putea să spun cu ce văd, cu ce aud, sau cu ce merg. Am căpșuni în loc de degete și nu vad, căci anul asta cireșele încă nu s-au copt. Iar trupul mi-e bob de strugure mărunt, necopt, mâncat de rândunici. Am însă toate amintirile de mai-nainte și mă hrănesc cu ele. Privesc apusul și aștept ca ochii mei să se coacă să-l pot vedea din nou.
Am și ceva pe care nu credeam că-l am. Am gând! Și am tot ce nu gândesc și n-am gândit pană acum. Cum se poate?
Din nou am mâini, am degete, am buze, am picioare, am piele, am schelet și de ce oare am?
De ce te joci? Spune…

M-am visat vară. Nu vară dreaptă, vară de-a doua cu munții, de-a treia cu apele, de-a patra cu nisipul și vară strâmbă cu tine.
M-am visat un păianjen, o căpșună, o rază de soare, un ticăit și apoi un căzut. M-am visat de toate. Tu ce te-ai visat?
Copacul are umbră? Merele au umbră? Creionul ș telefoanele au umbră? Toate au umbră? Dar eu, am umbră?
Ce e umbră? Spune-mi, sau vrei să-ți spun eu?
Umbra nu este, noi credem că este dar de fapt umbra suntem chiar noi. De ce soarele nu are umbră? Pentru că e doar el, ca și mine. Noi nu avem umbră, noi doar așa credem. Ochii noștrii văd în culori pentru că așa vrem? Dacă am vrea să nu mai vedem, s-ar întâmpla?

Răspunde .

Răspunde ...

Răspunde !


Unde ești, iar ai plecat?
Nu ai plecat, nu încă, nu-i așa? Îmi dai oxigen, îmi dai buze și colorit, îmi umbli prin păr cu apus și cu cireșe, dar eu nu te văd...
De ce? Îți simt degetele de iarbă cum mă ating și buricele lor mă apasă, atât de tare, dar nu pot sa strig. Simt căldura obrajilor tăi pe ochii mei reci, îți simt oftatul norilor dar nu te simt tot.
Tu, oare cine ești?
Cum de m-am visat de atâtea ori iar tu erai acolo? Cum de m-am visat de fiecare dată altceva decât ce sunt? De ce ne-am urât și ne-am iubit ca să ne putem împăca? De ce mă arzi când îți spun că nu te văd? De ce plângi, apoi râzi și imediat dispari?

De ce ?

De ce ?

De ce ?

Nu ești tu cea după care am tânjit atât? Nu ești tu lucruri, lacrimi, vise, nori, gânduri? Nu ești tu vară? Ori m-am pierdut în prea mult roșu vertical și te confund?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu